Vana-Lõuna trammidepoo uuendatud remondihalli hoone sai nurgakivi

Hetk tänaselt nurgakivi asetamise sündmuselt. Foto: Rando Ojassoo

6. juunil asetati Vana-Lõuna 41 trammidepoo territooriumil asuva uuenenud alusvankrite remondihalli hoonele nurgakivi. Uus kaasaegne remondihall valmib 2025. aasta lõpus ning selle eesmärk on tugevdada trammide hooldus- ja remondivõimekust, parandada töötajate töötingimusi ja toetada trammivõrgu laienemist. Vana-Lõuna 41 depoo ehitustööd on jagatud kolmeks etapiks, millest remondihalli valmimine on II ehitusetapp. III ehitusetapp, mis hõlmab miljööväärtusliku hoone renoveerimist ja amortiseerunud administratiivhoone lammutamist, on planeeritud lõpetada 2027 aasta I kvartalis.

TLT juhatuse liige Kaido Padar rõhutas: „Nurgakivi paigaldamine on oluline verstapost trammidega reisijate veo jätkusuutlikus arengus. Uus hoone võimaldab tõsta hooldus- ja remondivõimekust ligi 30%, toetades linna laienevat trammivõrku ning tagades veelgi usaldusväärsema teenuse tallinlastele. Uue hoone valmimisel suureneb TLT trammide depoo hooldusvõimekus oluliselt, mis tagab parema ja kiirema trammide hoolduse ja remondi, lühemad seisakud ning suurema töökindluse kasvava trammiliikluse tingimustes.“

Hoone projekteerimisel on arvestatud nii ajaloolise keskkonna kui kaasaegsete ehitus- ja keskkonnastandarditega:

• Ajalooline, 1935. aastal valminud depooosa taastatakse ning liidetakse uue osaga

• Uus hoone asendab amortiseerunud 1960-ndate aastate remondihalli

• Planeeritud on 12 trammi alusvankri hoolduse- ja remondiplats, uued administratiivruumid

• Energiasäästlikud lahendused — soojuspumbad, päikesepaneelid ja LED-valgustus.

Tallinna abilinnapea Kristjan Järvan lisas: „Viimastel aastatel oleme panustanud trammide ostmisele ja töötajate palkadesse, nüüd oleme jõudnud töötingimuste parandamiseni. Vana-Lõuna remondihalli rekonstrueerimine on selge näide linna pühendumusest keskkonnasõbralikule ja kvaliteetsele ühistranspordile. Koos TLT-ga loome paremad tingimused nii töötajatele kui ka kogu trammivõrgu kasutajatele.“

Ehitustööde peatöövõtjaks on SAVEKATE OÜ ning omanikujärelevalve teostab AS Infragate Eesti. II ehitusetapi maksumus on 3,6 miljonit eurot (ilma käibemaksuta) ja see läbib muinsuskaitse eritingimuste nõuetekohase järelevalve.