Tallinna trammiliiklus areneb
Augustis 134. aastapäeva tähistanud Tallinna trammi ajaloos leidub mitmeid märgilise tähendusega ajajärke. Üks oluline arenguetapp on trammiliikluses praegugi käsil.
Alates 1955. aastast kuni aastani 2017 püsis trammitaristu oma 39-kilomeetrise pikkusega suures osas muutumatuna ning toimusid üksnes lokaalsed ümberkorraldused. 2017 jääb trammi ajalukku aastana, mil avati lennujaama pikendus ning mis käivitas diskussiooni Tallinna trammitaristu laiendamisest. 2024. aastal valmib selle tulemusel lennujaama, Rail Baltica ühisterminali ja Tallinna Sadamat ühendav Vanasadama trammiliin. Uus trammitee kulgeb Gonsiori, Laikmaa ja Hobujaama tänavaid pidi üle Ahtri tänava Tallinna Sadama A-reisiterminalini ning ühineb sealt edasi suundudes Koplisse kulgeva trammiteega. Sadama liin võimaldab mugavalt liikuda lennujaamast sadamasse ning vastupidi, andes samuti parema ligipääsu olulistele vaatamisväärsustele ning tõmbekeskustele.
TLT elektritranspordi arenduse jaoskonna juhataja Andres Arukivi sõnul rakendub Sadama liini teenindamiseks uus trammiveerem, mille soetamiseks korraldatud hanke võitis kolme pakkuja hulgast Poola ettevõte Pesa Bydgoszcz SA. „Vastavalt mai lõpus sõlmitud lepingule ja hilisemale teatele rakendada ka optsiooni, valmistatakse Tallinna tarbeks 23 uut trammi, millest esimene saabub 2024. aasta teisel poolel. Kogu partii on kohal 2025. aasta keskpaigaks,“ kinnitas Arukivi.
Uued trammid on madalapõrandalised, moodsad ja mugavalt juhitavad. Tegemist on suure mahutavusega sõidukitega, mis suudavad korraga teenindada 300 sõitjat. Trammid on vastupidavad ning nende kasutusiga ulatub 35 aastani. Lisaks sadama liini opereerimisele asendavad uued trammid amortiseerunud vanematüübilisi rööbassõidukeid.
Peale sadama trammiliini valmimist jätkuvad arutelud uute trammiliinide rajamise otstarbekuses. Enam kui sajandi vanune Tallinna tramm on elujõulisem kui eales varem, sest pealinn vajab võimekat, suurte sõitjate hulkade teenindamiseks valmis keskkonnasõbralikku elektritransporti.