Salme Vinkel – enam kui neli ja pool aastakümmet trammijuhina
Vaevalt uskus 1977. aastal trammijuhina alustanud Salme Vinkel, et jääb valitud ametile truuks kogu ülejäänud eluks. Salme oli mõne aasta eest lõpetanud kutsekooli maalrina ning toona nägi kord ette, et kooli lõpetamise järel pidi vähemalt kolm aastat erialal töötama. Kuid noore neiu pilk oli jäänud rööbasteel uhkelt kulgevatele trammidele ja piki tänavaid vuravatele trollidele ja sealt siis tuli maalrineiul mõte, et vahva oleks vahetada pintsel ja värviämber ühistranspordijuhi ameti vastu. Kohe kohustusliku aja möödudes seadis Salme Vinkel koos sõbrannade Sirje Nei ja Ede Reinaruga sammud tolleaegsesse trolliparki, et oma pikaajaline unistus ellu viia. Seal aga selgus, et trollijuhte on hetkel piisavalt. Ent tütarlapsed ei jätnud jonni ja trammipargis võeti nad rõõmuga vastu. Nii see enam kui nelja ja poole aastakümne pikkune seiklus trammiroolis algas. Kord valitud kutsele on senini jäänud kindlaks ka Ede Reinaru.
Esimene tramm, millega Salme liinile läks oli kahest vagunist koosnev ja vändaga juhitav Saksa Gotha tehases valminud sõiduk. Seitsmekümnendad olid trammiliikluse kõrgaeg, kui liinile siirdus korraga ligi 160 trammi, mis aastaga sõitsid läbi ligi 7 miljonit kilomeetrit. Järgmine tramm, millega Salme Vinkel oma ametis tutvust tegi oli Tšehhoslovakkia CKD-Tatra. Tänaseks on tema juhtida olnud nii T-4, KT-4, KT-6 trammid, päris uute CAF Urbosteni välja. Praegu istubki Salme vaheldumisi KT-6 baasil ehitatud muusikatrammi ning moodsasse CAF-i, mida ta hindab, kui tõeliselt mugavat ja kaasaegset sõidukit.
Aastakümnetega on Tallinna liiklus muutunud kohati lausa närviliseks, kuid Salme kinnitab, et suudab säilitada külma verd ka kõige absurdsemates olukordades, kui mõni ennast täis autojuht otsustab trammikolakale koha kätte näidata. Rõõmu teeb, et reisijad on läbi kõigi aastate jäänud mõistlikeks ja arusaajateks ning kui osata nendega vähegi suhelda, ei teki tõsisemaid probleeme.
Salme hindab ettevõttes valitsevat mõnusat töökeskkonda ja kindlustunnet, et tehtu eest saab ka väärilist palka. Trammi 135. aastapäeva puhul soovib Salme Vinkel, et kolleegid jääksid sama toredateks ja mõistvateks nagu seni ning trammid jätkaksid linlaste poolt soosituima ühistranspordivahendina.