Millal saab trammikohvikus Pauliine taas kohvi juua?
Paljud mäletavad kindlasti aega, mil erinevate sündmuste tähistamiseks sai tellida trammikohvikut Pauliine. Oli selleks sünnipäeva tähistamine, väliskülaliste võõrustamine või mõni muu tore sündmus, kus head kohvisõõmu nautida. Tänaseks oleme saanud hulganisti päringuid: mis on saanud legendaarsest trammikohvikust?
Tramm Pauliine sõitis liini kuni 1988 juunini, misjärel tehti sellest kohviktramm. Viimati kaunistas tramm Pauliine välimust sinine värv, ent nüüd on käimas trammi renoveerimistööd ja trammi uuendatud värviks saab kirsipunane. Teostatakse üldiseid elektritöid, toimub uksemehhanismide integreerimine, salongi ja interjööri tööd, akende paigaldus, lukksepa- ja keevitustööd.
“Oleme otsustanud kohviktramm Pauliine (Gotha G4 nr. T-31) renoveerida seetõttu, et see on osa trammide ajaloost Tallinnas ja viimane säärane säilinud tramm. Lisaks on sellel peaasjalikult ka väljarentimise funktsioon. Põhiliselt on see mõeldud rendisõitudeks koos trammijuhiga. Lisaks aastapäevadel osalemine sarnaselt teistele ajaloolistele trammidele,” kommenteeris TLT juhatuse liige Kaido Padar.
“Enne rentimisega taasalustamist tuleb trammiga teha teatud hulk katsesõite, seega võiks tramm kõigile renditav olla 2025. aasta I kvartalis. Seda juhul, kui kõik plaanipäraselt läheb ja mingeid suuremaid tehnilisi rikkeid või ootamatusi ei tule,” lisas Padar.
Täpsemalt teostatavatest töödest loe allpool.
Abitoitemuunduri paigaldus
Trammil tekivad salongi ka 230 VAC ja USB pesad, et sõites saaks 21. sajandi seadmeid kasutada. Lisaks on kogu madalpinge (24 VDC) ehk trammi juhtimine lahendatud muunduri baasil, mille jaoks sai trammile ka ehitatud eraldi hermeetiline kast põhja alla.
Uksemehhanismide integreerimine KT4 trammide põhjal
Kohviktrammina oli tagumine uks ajutiselt kinni ehitatud, tagamaks trammi algne välimus ja ohutuse seisukohalt väljapääsude olemasolu. Teeme antud ukseava tagasi, tublid lukksepad teevad nullist ka vanade uste järgi kolmanda komplekti uksi juurde. Selliseid nikerdamis- ja leiutamistöid on tegelikkuses trammil väga palju, sest varuosi ei toodeta juba aastakümneid. Ehk kõik, mis on puudu, tuleb ise ehitada või siis teistelt trammidelt laenata ja integreerida.
Salongi siseinterjööri tööd
Põranda aluspaneelistik on paigaldatud, tööd käivad kinnituste ja muude detailide kallal, et saaks ka seinad ja laed paika. Kuna vanad paneelid on suuremas osas täielikult amortiseerunud, siis tehakse praktiliselt kõik interjööri paneelid uued, siiahulka seinad ja laed. Seinte ja lagede alla läheb ka kaasaegne heli summutav isolatsioonimaterjal.
Akende paigaldus
Käsitööna keevitatakse igale aknale oma raam, sest vanad raamid olid liialt ära roostetanud ja aknad sinna ette ei käinud. Eriliselt keerukad on nurgas olevad kumerad aknad, mis on igaüks oma mõõdus.
Lukksepa- ja keevitustööd
Iga uue osa jaoks on tarvis oma kinnitust ehk need tuleb esmalt lukksepatööna valmis teha ja trammi külge õigesse kohta saada. Sinna alla käivad muuhulgas ka istmete kinnitused, mis on tarvis enne seinte kinni ehitamist valmis teha.
Vaata galeriid, milline on trammikohviku elu olnud!