Karjääripööre, mis annab kogemusele uue elu: Kerli lugu TLT juhtimiskeskusest

Kas oled kunagi mõelnud, mis toimub seal, kus Tallinna Linnatransporti tegelikult juhitakse? Meie juhtimiskeskus on TLT süda – seal koordineeritakse igapäevaselt busside ja trammide liikumist, tagatakse klientide teenindus, lahendatakse ootamatuid olukordi ning hoolitsetakse, et kõik sujuks ladusalt. Just siin saab kogeda töömaailma, mis on täis vaheldust ja meeskonnatööd.
Üks inspireerivamaid töötajaid juhtimiskeskuses on Kerli Sööt, kes liitus TLT-ga aasta alguses. Pärast enam kui 26 aastat Haabersti Linnaosa Valitsuse sotsiaalhoolekande osakonnas töötamist leidis ta TLT-s uue väljakutse klienditoe haldurina.
Kerli tee TLT-sse algas ootamatult. Seoses ümberkorraldustega Haabersti Linnaosa Valitsuses oli ta juba koondamisteate saanud, kui sattus TLT-sse sotsiaaltranspordi koosolekule. Seal tutvustati juhtimiskeskust ning tekkis võimalus liituda TLT-ga sotsiaaltransporti haldama. „See oli justkui saatus,“ ütleb Kerli. „Tundsin kohe, et olen siin õigel kohal.“
„Mina töötan juhtimiskeskuses kliendihaldurina ning sotsiaaltransport on minu põhisuund. See oli pigem juhus ja saatus – oli vaja inimest, kes valdkonnast midagi teab ja mina olin sobiv,“ kirjeldab Kerli. Tema jaoks on see loogiline jätk varasemale tööle – paljud kliendid on samad, kellega ta varem kokku puutus. Ainuke erinevus on see, et kui varem toimus näost näkku suhtlemine, siis nüüd lahendab ta olukordi peamiselt telefoni ja e-posti teel.
Lisaks on Kerli õppinud selgeks ka infoliini töö, et vajadusel teisi töötajaid asendada. Nii saab ta panustada mitmes suunas – nii sotsiaaltranspordi kui infoliini valdkonnas –, mis muudab töö veelgi huvitavamaks ja vaheldusrikkamaks.
Kerli rõhutab, et töö juures on kõige olulisem rahulik meel ja kiire reageerimisvõime. Juhtimiskeskuses tuleb sageli teha otsuseid sekunditega – olgu selleks bussijuhi rahustamine või ootamatute olukordade lahendamine. Üks meeldejäävamaid juhtumeid oli kadunud lapse leidmine – koostöös infoliini, dispetšerite ja bussijuhtidega õnnestus laps turvaliselt õigesse peatusesse juhatada. Rõõmu teeb klientide soe tagasiside ja tänulikkus abi eest.
TLT valik Kerli jaoks ei tulnud ainult tööpakkumisest, vaid ka soojast vastuvõtust ja meeskonna sõbralikust suhtumisest. „Mind võeti kohe nii positiivselt vastu, et tundsin, nagu oleksin siin olnud juba kaua aega,“ ütleb ta.
Vabal ajal on Kerli energiline ja mitmekülgne. Nüüd kui lapsed on suureks saanud, tekib rohkem vabaaega iseendale. Ta laulab Tabasalu Kammerkooris juba üle 20 aasta, harrastab käsitööd, mängib emade jalgpalli, reisib palju, veedab aega oma perekonnaga. Lisaks on tal kaks koera, kellega käib näitustel ja erinevates trennides.
Kerli hindab TLT-s pidevat õppimisvõimalust ja arengut. „Siin on alati midagi uut õppida ja arendada. Juhtimiskeskus on kogu süsteemi süda – kui see ei toimiks, ei toimiks ka transport korralikult. TLT on organisatsioon, kus on võimalik areneda ja toetatakse oma töötajaid,“ kinnitab ta.
Tema lugu on ehe näide sellest, kuidas varasem kogemus võib avada uue ja huvitava tee. TLT on koht, kus väärtustatakse inimese oskusi ja tausta, olenemata sellest, millises valdkonnas need on omandatud.