Bensiinimootoriga trammid
Bensiinimootoritega trammid ilmusid Tallinnas linnapilti 1921. aastal, kui üheksale vanale hobutrammivagunile monteeriti leivavabriku töökojas peale automootorid. Vaguni raam keevitati pikemaks ja sellele kinnitati 20-25 hobujõuline veoautomootor. Rattad pani liikuma kettülekanne. Trammi kiiruseks oli kuni 35 km/h ning kilomeetri läbimiseks kulus bensiini keskmiselt 0,4 liitrit. Valminud üheksa vagunit värviti roheliseks.
Bensiinitramm Vabaduse väljakul.
Bensiinitrammid hakkasid sõitma Vene turu ja Kadrioru vahel. 1921. aasta juulist pikendati liini Peetri platsi ehk tänase Vabaduse väljakuni, kus oli valminud ringtee ümber toona seal asunud Peeter I ausamba. Novembrist valmis trammitee pikendus läbi Roosikrantsi tänava piki Pärnu maanteed kuni raudteeni. 1931. aastal tehti osadele bensiinitrammidele põhjalik remont ja need jätkasid sõitmist Kopli liinil.
Mootorvagunite taha haagiti ka järelvagunid, milleks kasutati 1913 valmistatud ASEA tehase konkavaguneid. Sõidus olid nii kinnised kui lahtised vagunitüübid. Kinnised vagunid teenindasid Kopli liini 1951. aastani. Lahtised vagunid olid bensiinimootortrammidel kasutusel aastani 1925, seejärel jätkasid need elektritrammide järelvagunitena.
Uued trammid Dvigatelist.
Taastamaks trammiliiklust mööda Tartu maanteed kuni Lubja tänavani, telliti 1924. aastal Dvigatelist neli bensiinimootoriga trammi. Need olid esimesed Eestis ehitatud trammid. Istekohti oli 8,5 meetrit pikkuses vagunis 18, seisukohti 16. Siniste trammivagunite 22 hobujõuline mootor võimaldas sõita kuni 30 km/h. 1928. aasta laulupeoks telliti Dvigatelist veel neli mootorvagunit 1931. aastal viidi need üle Kopli liinile, mida 1932. aastal pikendati Balti jaamani.
Bensiinitrammide lõpp.
Viimased neli bensiinimootorvagunit valmisid aastail 1931-1932 Riigi Sadamatehases. Neist kaks lühemat ehitati vanade vagunite alusraamidele, pikemad olid aga Continentali 76-hobujõuliste mootoritega varustatud uued moodsad sõidukid, mida lisaks reisijate veole kasutati talviti Kopli liinil lumesahkadena. Viimane bensiinimootorvagun ilmus liinile 1949. aastal ja oli ehitatud 1946 põlengus hävinenud vaguni raamile.
Bensiinimootortrammide liiklus lõppes Tallinnas 5. novembril 1953, kui Kopli liin linnaga ühendati. Mõned vagunid jäid veel kasutusse järelvagunitena, kolm aga kohandati tehnilisteks trammideks.